Buradasınız : Anasayfa >> Danışmanlık >> Yeni Ürün Geliştirme

Yeni Ürün Geliştirme

Yeni Ürün Geliştirme (NPD, New Product Development) Ar-Ge’den farklı bir iştir. Yeni Ürün Geliştirme ile firmalar ürünlerinde veya onların sunumlarında geliştirmeler yaparak rakiplerin önüne geçmeye çalışırlar. Ürünlerinde yaptıkları bu geliştirmeler Ar-Ge çalışması ile teknik olabilir veya içinde hiç Ar-Ge olmadan sadece ambalaj ile ilgili görsel veya marka geliştirme ile pazarlama ağırlıklı da olabilir. Sonuçta Yeni Ürün Geliştirme, içinde pazarlamanın ağırlıklı olduğu bir çalışmadır.

Yeni Ürün Geliştirme faaliyetleri bir çok firmada deneme yanılma yoluyla el yordamıyla yapılmaktadır. Firmaların elde ettikleri başarılar, başarısızlıkları örttüğünden dolayı bu faaliyetlerin verimi ölçülmemektedir.  Yeni Ürün Geliştirme faaliyetlerinin firmalarda başarılı olarak yürütülmesi bir sistematik yeni ürün geliştirme metodoloji sayesinde olmalıdır. Yeni ürün fikirlerinin bulunması, kavram geliştirme, fizibilite, test ve pazara sürme işlemlerinin sistematik olarak yürütülmemesi büyük zaman, maliyet ve iş gücü kayıplarına sebep olmaktadır.

Kordinat, müşterilerinin yeni ürün geliştirme ihtiyaçlarını Amerikan Ürün Geliştirme birliği (PDMA) belirlemiş olduğu meslek standartları ile yürütmektedir. Yeni Ürün Geliştirme projelerinde kendi bünyesindeki uzmanları görev yapıyorken bazı projelerde uluslararası iş birliği yaptığı kurumlardan destek almaktadır.

Kordinat, müşterilerine ait Yeni Ürün Geliştirme faaliyetlerinde aktif olarak danışmanlık yaparak hem onların kısa zamanda pazarda başarılı projeler geliştirmelerine yardımcı olmakta, hem de Yeni Ürün Geliştirme takımlarına know how kazandırmaktadır.