Bir ürün veya hizmette kullanılan bir markanın (veya işaretin) tescilli bir markayı ihlal edip etmediğinin incelenmesi uzmanlık gerektiren bir olaydır. İyi bir marka ihlal analiz sonucunda bir firma hayati derecede önemli marka davalarından zararsız bir şekilde kurtulmak gibi önemli bir meseleyi halledebilirken, kötü veya eksik bir marka ihlal analizi firmanın marka davaları sonucu tazminata maruz kalması veya kapanmasına kadar büyük zararlara yol açabilir. Dolayısı ile bir marka ihlali analizi sadece bir markanın tescilli markaya benzeyip benzemediğinden öte bir isim, logo veya işaretin tescilli bir markayı veya tescilli olmasa da meşhur bir markayı 6769 sayılı Sınai mülkiyet Kanununun marka hükümleri bakımından analiz etmek demektir. Kuşkusuz böyle bir marka ihlal analizi için marka kanunlarını iyi bilmek kadar marka uygulamalarında tecrübe sahibi olmak da gerektirir.
KORDINAT, marka ihlal analizlerinde bilgili ve tecrübeli hukuk kökenli marka vekilleri ile çalışıp müşterilere maksimum avantaj sağlamayı amaçlamaktadır.
Bir marka genelde amatör bir ruh ile bir soyadı, bir yöre adı, bazı kelimelerin bir birleşimi gibi ibarelerle seçilebilir. Başka bir yol olarak bazı çekici bulunan tescilli markanın benzeri..
Bir markanın resmi olarak korunması için markanın tescil edilmesi gereklidir. Marka tescili ise resmi olarak marka başvurusu ile başlar. Normal şartlarda bir markanın tescil edilmesi..
Gerek marka başvuru işlemleri esnasında gelen red kararları ve itirazlarda, gerekse başka başvurulara yapılan itirazlar fikrî mülkiyet uygulamalarının önemli bir parçasıdır.
Fikri mülkiyet haklarının bir çoğunda yerellik ilkesi mevcuttur. Yani ilgili hak hangi ülkede tescil edilmiş ise orada korunur. Markalar için de bu geçerlidir ve tek bir başvuru ile…
Markalar, tüm mülkiyetlerde olduğu gibi satış, kiralama, miras vb gibi işlemelere konu olabilirler. Bu işlemlerden piyasada en çok kullanılanı lisans (kiralama) ve devir işlemleridir.
Bir ürün veya hizmette kullanılan bir markanın (veya işaretin) tescilli bir markayı ihlal edip etmediğinin incelenmesi uzmanlık gerektiren bir olaydır. İyi bir marka ihlal analiz sonucunda…