Buradasınız : Anasayfa >> Hizmetlerimiz >> İnovasyon

İnovasyon

Günümüz rekabet ortamı her geçen gün daha da kızışıyor. Firmalar rekabet güçlerini arttırmak için üretim yönetiminden kaliteye, 6 sigmadan tam zamanında üretime kadar bir çok yol ve yöntemi deniyor. Ancak bu yöntemlerden hiç birisi “inovasyon” kadar etkili değil. Çünkü artık mal ve hizmetler gittikçe daha çok bir birine benziyor. Kâr oranları olabildiğince düşmüş, üretimi mükemmelleştirme veya verimliliği arttırma gibi araçlarla yapılan çalışmalar arzu edilen rekabet avantajını sağlamıyor. Ayakta kalmak için fikri sermayeye dayalı, katma değer yaratan ürünler ile pazara çıkmak ve rakiplere meydan okumak gerekir. İşte bunu yapabilmek, aslında inovasyonu yapabilmek demektir.
İnovasyon konusunda bir çok uzun veya kısa tarif vardır. Ancak bunların arasında inovasyon için pratik anlamda en etkili tarif; sonuçta paraya dönüşebilen her türlü yenilik olarak tanımlanabilir.
Türk sanayisinde inovasyondan önce kullanıma girmiş araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) ve ürün geliştirme de aslında inovasyonun bir parçasıdır. Tüm bunlar düşünüldüğünde inovasyon, klasik anlamda bilgi, tecrübe ve yetenek ile ortaya çıkan yenilikleri sistematize eden, rastlantıları azaltıp başarı oranını arttıran bir metodoloji veya felsefedir.
İnovasyon rekabet gücünü arttırmak için en etkili yöntem olmasına karşın tek bir inovasyon tipi yoktur. Kimi firmalar ürün ve hizmetlerinde radikal yenilik yapmalıdır, kimileri ise tedrici bir gelişim sağlamalıdır. Kimi firmalar kurumsal olarak inovatör olmak zorundadır, kimileri de kurumsal değişim maliyetli olabileceğinden dolayı sadece ürünlerinde değişiklik yapmak durumundadırlar. Kimileri inovasyon yapmak için mühendislik ağırlıklı Ar-Ge yapmak durumundadır, kimileri de pazarlama ağırlıklı yeni ürün ve hizmet geliştirmek durumundadır.
Kordinat, bu anlamda müşterilerininin rekabet stratejilerine en uygun olan inovasyon ürünleri ve danışmanlık hizmetlerini sunmaktadır