Buradasınız : Anasayfa >> Hizmetlerimiz >> İnovasyon >> Ürün Rekabet Analizi

Ürün Rekabet Analizi

Bir ürün veya hizmet için inovasyon yapılmasına karar verildiğinde yapılacak ilk işlem ürün rekabet analizidir. Ürün rekabet analizi ile firmalar piyasadaki ürünleri fiyat, kalite, müşteri tercihi, marka gücü vb açılardan toplu olarak karşılaştırmalı bir şekilde görebilir. Böylece odaklanacağı yeni ürün ve teknolojide  neyin ön planda tutacağına net bir karar verebilir. Ürün rekabet analizi yapılmadan yapılacak projelerde çok daha fonksiyonellik veya üstün teknolojide bir ürün elde edilebilir, ancak müşteri tercihi bu yönde olmadığından arzu edilen ticari başarının elde edilmesi zorlaşabilir.

Ürün rekabet analizi olmadan verilen inovasyon kararlarında firma yöneticileri genellikle “piyasadaki bu ürün daha çok satılıyor, bundan dolayı böyle bir ürün geliştirmeliyiz” diye duygusal bir karar verebilirler. Böyle bir karar doğru da olabilir, yanlış ta olabilir. Ürün rekabet analizi bu tip duygusal kararlara destek olması açısından ölçülebilir sonuçlar veren güvenilir bir çalışmadır.

Kordinat, müşterilerine özellikle yeni ürün geliştirme faaliyetlerinde  ürün rekabet analizini önermektedir