Buradasınız : Anasayfa >> Hizmetlerimiz >> İnovasyon >> Yeni Ürün Geliştirme (NPD)

Yeni Ürün Geliştirme (NPD)

Yeni Ürün Geliştirme , dünyada daha çok “New Product Development” (NPD) olarak bilinen, herhangi bir ürün ve hizmeti geliştirmek için kullanılan bir yönetim metodolojisidir. Genel anlamda yeni ürün geliştirme prosesinde strateji üretmekten piyasaya yeni ürün süremeye kadar tüm süreçleri yönetmek için kullanılan bir sistematik metodolojidir. Bu süreçler genel olarak; fikir, araştırma, geliştirme, test, analiz ve piyasaya sunmak şeklinde genelleştirilebilir süreçlerdir. Bu süreçlerde kimi firmalar pazarlama ağırlıklı çalışmalar yaparken, kimi firmaların da Ar-Ge yoğunluklu çalışmalar yapması gerekebilir. Her firmanın ihtiyacı ve pazarda başarılı olabileceği bir yeni ürün geliştirme stratejisi olabilir. Önemli olan bunları sistematik ve başarılı bir şekilde ölçülebilir bir şekilde yönetmektir.

Firmaların piyasada başarılı olabilecek ürün ve hizmetler geliştirmeleri için  mutlaka onlarca mühendis çalıştırıp Araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) yoğunluklu bir inovasyon yapmaları gerekmez. Bazen bir ürünün ambalajını yenilemek veya ürüne hiç dokunmadan servis şeklini değiştirmek de bir yeni ürün geliştirme faaliyeti olabilir. Yeni ürün geliştirme faaliyetleri, özellikle pazarlama faaliyetlerini ön planda tutarak firmanın sistematik olarak ürün ve hizmet geliştirmesi mümkündür.

Kordinat, Yeni Ürün Geliştirme faaliyetlerinde özellikle Amerikan PDMA (Product Development Assocation ) (Amerikan Ürün Geliştirme Birliği) danışmanları ile işbirliği yaparak firmalara hizmet sunmaktadır.