Buradasınız : Anasayfa >> Hizmetlerimiz >> Marka >> Marka Araştırması

Marka Araştırması

Bir marka genelde amatör bir ruh ile bir soyadı, bazı kelimelerin bir birleşimi, bazı çekici bulunan tescilli markanın benzeri kelimelerden veya bir pazarlama veya reklam ajansına danışılarak oluşturulur. Marka tescili ise genelde marka oluşturulduktan sonra ve hatta bazen pazarlama ve satış faaliyetlerinden sonra yapılmaya çalışılır. Türkiye’de yılda 100.000’nin üzerinde marka başvurusu yapılmaktadır. Bir firma sadece Türkiye için değil ihracat yapacağı ülkeler için de kullanacağı bir marka oluşturuyorsa, bu, yüz binlerce marka içinde kanunen kullanmasında bir problem yaşamayacağı ve aynı zamanda müşterilerinin seveceği bir marka oluşturması demektir. Böyle bir durumda marka ile ilgili bir araştırma ve analiz yapmadan yatırım yapmak tapusuz bir araziye, belki deprem bölgesine 30 katlı bir bina yapması demektir. Bundan dolayı marka tescilinin ürün piyasaya sunulurken veya reklam aktiviteleri yapılırken değil ilk fikrin ortaya çıktığı dönemde, strateji üretilirken yapılması gereklidir.

Bir marka başvurusundan önce araştırma ve analiz yapmadığı takdirde karşılaşabileceği riskler;

  • Daha önce bir başkası tarafından tescil edilmiş bir markayı bilmeden de olsa kullanması durumunda taklit etmiş duruma düşebilir. Bu, sonunda maddi ve manevi zararları olan bir suçtur.
  • Birebir aynı olan tescil edilmiş olan bir marka olmasa da benzer bir tescilli markanın olması da bir suçtur.
  • Markasının tescil edilememesi durumunda o ana kadar harcamış olduğu para, emek ve zaman boşa gider.
  • İhracaat yapacağı ülkelerde markasını koruyamadığından dolayı müşteri kaybı ile karşılaşabileceği gibi ihracat yapamama gibi bir engelle de karşılaşabilir.

Kordinat, müşterilerinin marka oluşturma ve sonrasında herhangi bir yarar zarar ile karşılaşmamaları için detaylı bir marka araştırma raporu  önermektedir.  Bu rapor marka hukuku konusunda bilgili ve tecrübeli marka vekilleri tarafından düzenlenmektedir.