Buradasınız : Anasayfa >> Özel Ürünler >> Global İzleme Ajansı (GIA)

Global İzleme Ajansı (GIA)

Hemen hemen her konuda dünyada bir gün içinde  binlerce yeni teknoloji, yeni tasarım, yeni ürün veya yeni marka ortaya çıkmaktadır. Firmalar, kendi sektörlerini, özellikle rakiplerini izleyerek kendi rekabet stratejilerini belirlerler. Firmaların rekabet stratejileri, firmanın büyüklüğüne bakılmaksızın, hemen hemen hepsinde, yazılı veya yazılı olmayan bir şekilde vardır. Büyük ve kurumsal firmalarda yazılı olarak rekabet stratejileri mevcut olabilirken, küçük bir firmadaki rekabet stratejisi kurucusunun veya yöneticinin aklındadır. Firmalar, rekabet stratejilerini belirlerken çoğu zaman piyasadan aldıkları bilgileri, kendi bilgileri ile birleştirirler. Piyasanın izlenmesi ise çoğu zaman, gazete ve dergilerden, fuarlardan, sektörel yayınlardan veya rakip bir ürünün piyasadan satın alınarak incelenmesi şeklinde olmaktadır. Oysa, rekabet şartlarının her geçen gün değiştiği ve zorlaştığı böyle bir zamanda el yordamıyla piyasanın ve rakiplerin izlenmesi kesinlikle yeterli değildir.

Global İzleme Ajansı (GIA); müşterilerin çalıştığı sektörün veya özel olarak rakiplerin geliştirdikleri yeni teknolojilerin, yeni tasarımların, yeni ürünlerin ve yeni markaların izlenmesi ve böylece anlık rekabet istihbaratının sağlanmasını sağlayan bir izleme servisidir.

GIA ile firmalar  öncelikle kendi sektörü ve rakipleri hakkında, rekabet gücünü olumlu yönde etkileyecek teknik ve pazar bilgileri içeren rekabet istihbarat  bilgileri sunar. Bu rekabet  istihbarat bilgilerini kullanan firmalar;

  • Sektördeki teknolojik gelişmeleri yakından izler ve ona göre Ar-Ge yatırımlarını yönlendirir.
  • Sektördeki tasarım eğilimini izleyerek yeni ürün ve tasarım çalışmalarına yön verir.
  • Sektördeki piyasaya giren teknik veya teknik olmayan yeni ürünleri izleyerek özellikle pazarlama ağırlıklı yeni ürün geliştirme çalışmalarına yön verir.
  • Sektördeki Ar-Ge yatırımlarını izleyerek özellikle gelişmiş ülkelerdeki Ar-Ge yatırımları hakkında bilgi edinir, uluslararası ortaklıklara hazırlık yapabilir.
  • Sektöre giren yeni markaları veya kendi markalarına benzer markaları izleyerek gerekli önlemleri alır, markalaşma çalışmalarını güçlendirir.
  • Sadece sektörü değil, özel olarak rakiplerinin hareketlerini izleyerek rekabet stratejileri geliştirebilir.

Kordinat, GIA ürünü ile müşterilerine tüm dünyadan ve Türkiye’den teknik ve ticari rekabet istihbarat bilgilerini sunar. Böylece onların etkili Ar-Ge ve pazarlama stratejileri geliştirmelerine yardımcı olur. GIA ürününü kullanan firmalar rakiplerine göre daha dinamik kararlar alarak daha başarılı olur.