Buradasınız : Anasayfa >> Hizmetlerimiz >> Patent

Patent

Serbest piyasada rekabet stratejisi en genel şekliyle ile iki sınıfa ayrılmaktadır.

a)Maliyet odaklı rekabet stratejisi

b)Teknolojik üstünlük ile rekabet stratejisi

Maliyet odaklı rekabet için Türkiye genel anlamda  uygun bir ülke değildir. Vergi oranları, enerji oranları, hammadde ve finans maliyetleri bir kenara bırakılsa bile Türkiye’deki işçilik maliyetleri Çin, Hindistan, Bangladeş vb gibi işçilik maliyetleri ile boy ölçüşmesi mümkün değildir. Onlardan kat kat yüksektir. Dolayısı ile bu durumda Türkiye şirketlerinin istisnalar bir kenara bırakılırsa maliyet odaklı rekabet stratejisinden ziyade  teknolojik üstünlük bazlı rekabet stratejilerini uygulamaktan başka bir şansları bulunmamaktadır.

Dünyadaki teknoloiik yarış gittikçe bir üründe, üretim yönteminde veya hizmette küçük olsun, büyük olsun bir yenilik yapıp, başta patent olmak üzere bu yenilikleri fikrî mülkiyet hakları ile sahiplenmekten geçmektedir.

Patent denince sanayi kesiminin genel olarak anladığı şey; “Dünyayı yerinden oynatacak bir buluş yapmak” olarak anlaşılmaktadır. Oysa patent; yeni olan, sanayiye uygulanabilen ve buluş basamağı içeren yeniliklere verilen bir koruma belgesidir. En genel ifade ile patent, teknik yeniliklere verilen bir koruma belgesidir. Tariften de anlaşılacağı gibi patent sadece dünyayı yerinden oynatacak olan buluşlara verilmez, üretim veya hizmet firmasının yaptığı teknik bir avantaj sağlayan bir yenilik varsa bunun patent alabilmesi muhtemeldir.

Avrupa Patent Vekilleri Birliğinin (EPI) verilerine göre dünyada yılda 1.500.000 nun üzerinde  patent başvurusu yapılmaktadır. Bu demektir ki dünyada milyonlarca patentlik buluş yapılıyor, ancak bunun bir kısmı için patent başvurusu yapılmaktadır.

Firmalar yenilik yapıyor ve patenti sadece prosedürel bir iş olarak görürse belki ellerine patent veya faydalı model tescil belgesi alabilirler. Patente sadece bu gözle bakıldığında  patent masraftan başka bir şey değildir. Oysa patentin gerçek amacı bir ürün veya bir üretim yönteminde hak edilen bir “tekel hakkı” elde ederek rakipleri geride bırakmaktır. Bu bakımdan patent inovasyonu bir rekabet stratejisi olarak benimsemiş firmalar için etkili bir silahtır.

Kordinat, firmalara patent vekillik hizmeti sunarken yaptıkları yenilikleri detaylı inceleyip, bu yeniliklerin piyasada başarılı olması için uygun patent stratejilerini belirlemektedir. Hazırlanan patent dosyaları sonradan kullanılacak patent saldırı veya savunma stratejileri göz önüne alınarak düzenlenmektedir. Kordinat bu hizmetlerini tecrübeli mühendis kökenli patent vekilleri ile sunmaktadır.