Akülerdeki Teknolojik Gelişmeler Elektrikli Uçuşa ve Uzun Menzilli Elektrikli Arabalara Destek Veriyor
Bilim adamları, elektrikli araçlara tek bir şarjla yüzlerce mil boyunca güç sağlayabilen şarj edilebilir bir pil peşinde. Elektrikli araç (electrical vehicle, EV) pillerinde şu anda kullanılan grafit anotları lityum metal anotlarla değiştirmeye çalışıyor.
Ancak lityum metal bir EV’nin sürüş menzilini% 30 ila 50 oranında uzatırken, lityum dendritler nedeniyle pilin kullanım ömrünü kısaltmaktadır. Birçok şarj ve deşarj döngüsü boyunca lityum anotta oluşan küçük üçlü benzeri kusurlar oluşuyor. Daha da kötüsü, dendritler katot ile temas ederse bataryadaki hücreleri kısa devre yaptıkları görülmektedir.
Araştırmacılar, onlarca yıl boyunca, seramikten yapılanlar gibi sert, katı elektrolitlerin, dendritlerin hücre içinden geçmesini önlemek için en iyi sonucu vereceğini varsaydılar. Ancak bu yaklaşımla ilgili sorun, birçoğu, arabanın ön camındaki küçük çatlaklar gibi , dendritlerin ilk etapta oluşmasını veya “çekirdeklenmesini” durdurmaması sonucunu doğurmuştur. Şimdi, US Enerji Departmanı Lawrence Berkeley Ulusal Laboratuvarı’ndaki (Berkeley Lab) araştırmacılar, Carnegie Mellon Üniversitesi ile işbirliği içinde Nature Materials dergisinde dendritleri baskılayan yeni polimerlerden ve seramiklerden yapılmış yeni bir yumuşak, katı elektrolit sınıfı konusunda bilgi açıkladı. Berkeley Lab’ın Moleküler Dökümhanesinde çalışan bir bilim adamı olan Brett Helms, “Dendrite baskılayan teknolojimizin pil endüstrisi için heyecan verici etkileri var” dedi. “Bununla birlikte, pil üreticileri hem yüksek enerji yoğunluğuna hem de uzun çevrim ömrüne sahip daha güvenli lityum metal piller üretebilir.”