Gerek marka başvuru işlemleri esnasında gelen ret kararları ve itirazlarda, gerekse başka başvurulara yapılan itirazlar fikrî mülkiyet uygulamalarının önemli bir parçasıdır. Çünkü Türkiye’deki 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanununun Marka hükümlerinde itiraz sistemi mevcuttur. Marka başvurusunda tescilden önce markanın yayınlanması ve buna itiraz edebilme hakkı sayesinde bazı marka ihtilafları davaya dönüşmesini engellemekte ve sonraki maliyetleri azaltmaktadır. Dolayısı ile marka başvurularında itirazın ortaya çıkması normal karşılanmalıdır. Ancak ihmal edilmemesi gereken unsur gelen itiraz veya ret kararına karşı sadece dilekçe vermek değil, hakkın elde edilmesi ve kaybedilmemesi için uzmanların tüm teorik ve pratik bilgilerini ortaya dökmelerinin gerekliliğidir.
KORDİNAT, gerek başvurduğu markaların Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından ret edilmesi, gerek resmi markalar bülteninde müşterilerinin yayınlanmış olan markasına gelen itirazlarda, gerekse müşterilerinin tescilli markalarına benzer markaların markalar bülteninde yayınlanması esnasında itiraz ve görüş bildirme işlemlerini Avukat Marka Vekilleri tarafından yürütür.
Bir marka genelde amatör bir ruh ile bir soyadı, bir yöre adı, bazı kelimelerin bir birleşimi gibi ibarelerle seçilebilir. Başka bir yol olarak bazı çekici bulunan tescilli markanın benzeri..
Bir markanın resmi olarak korunması için markanın tescil edilmesi gereklidir. Marka tescili ise resmi olarak marka başvurusu ile başlar. Normal şartlarda bir markanın tescil edilmesi..
Gerek marka başvuru işlemleri esnasında gelen red kararları ve itirazlarda, gerekse başka başvurulara yapılan itirazlar fikrî mülkiyet uygulamalarının önemli bir parçasıdır.
Fikri mülkiyet haklarının bir çoğunda yerellik ilkesi mevcuttur. Yani ilgili hak hangi ülkede tescil edilmiş ise orada korunur. Markalar için de bu geçerlidir ve tek bir başvuru ile…
Markalar, tüm mülkiyetlerde olduğu gibi satış, kiralama, miras vb gibi işlemelere konu olabilirler. Bu işlemlerden piyasada en çok kullanılanı lisans (kiralama) ve devir işlemleridir.
Bir ürün veya hizmette kullanılan bir markanın (veya işaretin) tescilli bir markayı ihlal edip etmediğinin incelenmesi uzmanlık gerektiren bir olaydır. İyi bir marka ihlal analiz sonucunda…