Markathör, markanın oluşturulma aşamasından tescil edilmesine kadar, tescil edilmesinden markanın aktif olarak kullanımı ve yurt dışında da korunmasına kadar tüm marka aktivitelerinin dahil olduğu bir hizmettir. Markathör, Kordinat’ın tescilli bir hizmet markasıdır.
Genel anlamda marka bir isim veya logo olarak biliniyorken aslında marka, isim ve logodan öte, kompleks, değerli ve korunması gereken entelektüel sermayedir.
Marka, bir ürünün geçmiş ve geleceğidir. Bir işletme, rekabet için gösterdiği tüm çabaları bir marka ile müşterisine sunar ve arzu ettiği kazanca ulaşır. Dolayısı marka oluşturulması, tescil edilmesi ve tescilden sonraki işlemlerin çok iyi yönetilmesi gereklidir.
6769 sayılı sınai mülkiyet kanununa göre marka; bir teşebbüsün mallarının veya hizmetlerinin diğer teşebbüslerin mallarından veya hizmetlerinden ayırt edilmesini sağlaması ve marka sahibine sağlanan korumanın konusunun açık ve kesin olarak anlaşılmasını sağlayabilecek şekilde sicilde gösterilebilir olması şartıyla kişi adları dâhil sözcükler, şekiller, renkler, harfler, sayılar, sesler ve malların veya ambalajlarının biçimi olmak üzere her tür işaretten oluşabilir.
Markanın gittikçe daha önemli olduğu bir ortamda onun sadece tescil edilmiş olması yeterli değildir. Diğer yandan 6769 sayılı yeni sınai mülkiyet kanununda markanın etkili korunması için onun tescil edildiği alanlarda kullanılmasını gerekli kılıyor. Gerek üretim, gerek ticaret, gerekse bilgi sektöründe oluşturulacak bir marka öncelikle kullanılacağı coğrafyalar dikkate alınarak marka ön araştırma yapılıp tescil edilebilirlik ihtimali analiz edilmelidir. Tescil edilebilirlik ihtimali yüksek olan markalar tescil için Türkiye’de resmi olarak başvurulmalıdır. Bu başvuru ile birlikte .com ve .com.tr alan adları başta olmak üzere internet alan adları tescil edilmelidir. Resmi marka başvurusundan sonra markanın red olmaması veya gelen itirazlara cevap verilmesi süretiyle markanın tescil edilmeme ihtimali ortadan kaldırılmalıdır. Türkiye’de marka tescilinden sonra markanın benzerlerinin tescil edilmemesi için marka izlenmeli ve benzer markalar ortaya çıkınca tescili engellenmelidir. Elbette ki marka yurt dışında da yurt dışı marka tescilleri başlatılmalı ve sıkı takipler ile markanın tescili sağlanmalıdır.
İşletme türü ne olursa olsun markanın korunması sadece başvurudan ibaret değildir. Marka operasyonları, markanın başvuru öncesi araştırma ve analizi, resmi başvuru, başvuru sonrası marka redlerine ve itirazlarına sağlam itirazlar sunulması, markanın tescilden sonra izlenmesi ve benzerlerinin türemesinin engellenmesi, aynı işlemlerin yurt dışında da yapılması gibi tüm operasyonların dahil edilmesiyle %100 marka koruma sağlanır.
Markathör, markanın %100 korunması için tüm operasyonları içeren bir Kordinat hizmetidir.
KORDINAT, firmalara patent vekillik hizmeti sunarken yaptıkları yenilikleri detaylı inceleyip anlamakta, bu yeniliklerin piyasada başarılı olması için uygun patent stratejilerini önermektedir.
KORDİNAT, markanın ilk oluşturulduğu andan başlayarak, resmi başvuru, tescil ve tescil sonrası işlemlerde fikrî mülkiyet açısından etkin yönetilmesi ve müşterilerine maksimum yarar sağlaması için çalışmaktadır.
KORDİNAT müşterilerine tasarım stratejisi oluşumundan Türkiye’de ve tüm dünyada tasarım başvurusu ve tesciline, tescil sonrası işlemlerden tasarım ile ilgili karşılaştıkları davalarda firmalarını maksimum avantajlı hale getirecek tasarım ihlal analizleri konusunda danışmanlık ve vekillik hizmeti sunmaktadır.
KORDINAT, İnovasyon ve bu kavramın içinde olan Yeni Ürün Geliştirme ve Ar-Ge kavramlarının doğru olarak kavranması ve uygun metodolojiler ile maksimum yarar elde edilmesi için çalışmaktadır.
Markathor, markanın oluşturulma aşamasından tescil edilmesine kadar, tescil edilmesinden markanın aktif olarak kullanımı ve yurt dışında da korunmasına kadar tüm marka aktivitelerinin dahil olduğu bir hizmettir. Markathor, Kordinat’ın tescilli bir hizmet markasıd
KORDINAT, firmaların ve insanların rekabet güçlerini arttırmak için İnovasyon danışmanlığı vermektedir. Verdiği danışmanlıklarda nihai olarak firmanın ölçülebilir bir şekilde fikrî mülkiyet değerlerini üretebilmesi ve onlarla maksimum yarar elde etmesini ön planda tutmaktadır.