APPLE, logosuna benzer işaretlere karşı savaş açtı !
Dünyanın en değerli ikinci şirketi olan APPLE, logosuna benzer işaretlere karşı mücadelesini genişletmiş gözüküyor. Bilindiği gibi ısırılmış elma işareti Aplle’nin tescilli markası. Apple logosu ile stilize bir armut olan aplikasyon logosu arasındaki iddia edilen kafa karışıklığı nedeniyle küçük bir işletme olan Cooking App Prepear’e karşı harekete geçtiği artık biliniyor.
Oldukça yeni olan Cooking App Prepear, yemek pişirmeye yardımcı olmak ve bunun için uygun alışveriş yapmak istiyor. Buna göre firma Prepear ismini seçmiş ve uygun bir logo tasarlamış. Yemek Pişirme Uygulaması olarak adlandırılan Prepear, İngilizce “hazırla” ve İngilizce “armut” kelimesinin birleşimidir. Bu nedenle logo stilize bir armut gösterir.
Cooking App Prepear’ın arkasında sadece çok küçük bir şirket olmasına rağmen, bu logo doğrudan Apple’ı akla getirdiği iddia ediliyor.
Elmaların armutla veya daha doğrusu stilize edilmiş bir armutla Apple’ın stilize edilmiş elmasıyla karşılaştırılması yeni bir şey değil. Ocak 2019’da Apple, Makao (Çin) merkezli Çinli Pear Technologies Ltd şirketine karşı Avrupa İlk Derece Mahkemesi (CFI, European Court of First Instance) önünde böyle bir davada kaybetti. Dava, bilgisayar, dizüstü bilgisayar, dijital pazarlama, yazılım ve veri yönetimi dahil olmak üzere Apple’ın ticari markasıyla aynı mal ve hizmetlere sahip olan stilize armut şeklindeki bir AB figüratif markası başvurusuyla ilgiliydi. Bununla birlikte, CFI, elma ve armutların karşılaştırılabilir olmadığını belirtti. Apple, iki markanın benzerliğine ilişkin ticari marka anlaşmazlığını kaybetti.
Apple, ayırt edici karakterden veya önceki markanın itibarından haksız yararlanma olasılığını iddia ediyor. Bununla birlikte, marka benzerliği değerlendirmesinde şu genel kural unutulmamalıdır; daha eski ve ünlü bir markanın itibarı, çelişen markaların benzerliğini değerlendirmede önemli bir faktör değildir. İlke olarak bir benzerliğin olduğu yerde, önceki markanın itibarı, çatışan markalar arasında bir bağlantı olup olmadığının değerlendirilmesiyle alakalı hale gelir. Yani, taklit olduğu iddia edilen bir marka ile karşılaştırılırken, önce benzerlik olarak değerlendirilmelidir. Eğer benzer ise taklit edilen markanın tanınırlığı dikkate sonra alınmalıdır. Buna göre, uzmanlar arasında Apple’ın çabasının boşa çıkma olasılığının yüksek olduğu