CHANEL Avrupa’da HUAWEİ’ye Karşı Logo Benzerliği Davasını Kaybetti!
Moda markası Chanel, ünlü logosu nedeniyle Çinli teknoloji firması Huawei ile Avrupa mahkemesindeki mücadelesini kaybetti.
Davada, Yargıçlar, Chanel şirketinin kendi logo markasına çok benzer olduğunu iddia ettiği Çin teknoloji devi Huawei’nin markasının “benzer olmadığı” gerekçesi ile Huawei lehine karar verdi.
Lüksemburg’daki AB Genel Mahkemesi logoların “bazı benzerlikler içerdiğini, ancak görsel farklılıklarının önemli olduğuna” karar verdi.
Chanel’in logosunun daha yuvarlak eğrilere ve daha kalın çizgilere sahip olduğunu belirtti.
Çinli teknoloji firması 2017 yılında bilgisayar donanımı için kullanacağı bir logo için AB ticari marka koruması için başvuruda bulunmuştu.
Fransız Chanel firması, iki dikey iç içe geçmiş yarım dairenin makyaj, parfüm, kıyafet ve aksesuar satmak için kullandığı korumalı logosuna çok benzediğini savunarak tescile karşı çıktı.
İki yıl önce, AB Fikri Mülkiyet Ofisi, Chanel’in itirazını reddetti ve benzerlik olmadığını, halkın iki logoyu karıştırmayacağını belirtti.
Chanel daha sonra, temyizi reddeden Genel Mahkeme’deki karara itiraz etti.
Yargıçlar mahkemesi “Söz konusu figüratif işaretler benzer değil. İşaretler, yönlerini değiştirmeden başvurulduğu ve tescil edildiği şekliyle karşılaştırılmalıdır” dedi.
“Özellikle Chanel’in işaretleri daha yuvarlak eğrilere, daha kalın çizgilere ve yatay bir yöne sahipken, Huawei işaretinin yönü dikeydir. Sonuç olarak Mahkeme, işaretlerin farklı olduğu sonucuna varmıştır” dedi.
Bu karar için Avrupa Adalet Divanı’na da temyiz hakkı söz konusudur.
Chanel karar hakkında yorum yapmaktan kaçındı.
Haberin devamı için tıklayınız..