Ar-Ge ve İnovasyon Merkezleri şirketlerin Kâr Merkezi oluyor!
Her ne kadar İnovasyon ve Ar-Ge ile ilgili bir çok övgü dolu ibareler kullanılsa da pratikte bunu başarabilen şirketlerin sayısı oldukça azdır. Ar-Ge’nin şirketlerin beyni olduğu, şirketleri rekabetçi yaptıkları, şirketlerin satışlarını sıçratacak yeni ürün ve hizmetler geliştirildiği söylenir. Gerçekten de İnovasyon ve Ar-Ge ile rakiplerini geride bırakan, müşterilerin ilgilisini çeken parlak fikir ve projeler geliştiren şirketler vardır. Ancak sayıları oldukça azdır. Türkiye’de 1.500’ün üzerinde Ar-Ge ve Tasarım merkezi vardır. Bunun haricinde İnovasyon veya Ar-Ge bölümü olan binlerce şirket bulunmaktadır. Ancak başarı hikaye sayısı oldukça azdır.
Bir çok Ar-Ge merkezi, masraflarını karşılamak için umudunu devlet teşviklerine bağlamış durumda. Hatta, şirketler kâr edemediğinden finans ihtiyaçlarını yerli veya yabancı Ar-Ge teşviklerinden karşılamaya çalışan şirket sayısı az değildir.
İnovasyon ve Ar-Ge merkezleri şirketlerin kâr merkezi olması gerekirken, masraftan yazmaktan öteye gidememektedirler. Bunun bir çok sebebi vardır. Ancak yapılan araştırmalar ve tecrübeler Ar-Ge merkezlerinin kâr odaklı projeler üretemeyen ve sistematik metodolojiler kullanmayan birimler olduğu görülmektedir.
Bu sorunu Kazandıran Ar-Ge çözmektedir.
Kazandıran Ar-Ge, Ar-Ge ve İnovasyon merkezlerinin, sistematik çalışmalar ile rekabetçi yeni ürün ve hizmetler geliştiren, kâr odaklı, yüksek satış gelirleri elde edilmesine imkan veren bir Ar-Ge yapılandırma şeklidir.
Klasik Ar-Ge yapılandırma ve Kazandıran Ar-Ge yapılandırmasının kısaca karşılaştırması;
KLASİK AR-GE YÖNETİMİ ile KAZANDIRAN AR-GE™ ARASINDAKİ FARKLAR
Kazandıran Ar-Ge ile ilgili detaylı makale için tıklayınız
Şirketinizde Kazandıran Ar-Ge Yapılabilir mi? Ön Analiz Talebi için tıklayınız